سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاسوس افزار اینستاگرامی

کاربران اینستاگرام به دنبال جذب لایک و فالوور بیشتر هستند و در علم روانشناسی ثابت شده است که نیاز به دریافت لایک و فالوور می‌تواند به نوعی اعتیاد‌آور باشد. این نیاز کاربران سبب طراحی اپلیکیشن‌های بسیاری شده است که روشی میان‌بر برای رسیدن به این هدف ارائه می‌دهند.

محبوبیت بیشتر و دیده شدن در اینستاگرام، به‌ویژه برای کاربرانی که مدت زمان کوتاهی است که به عضویت این شبکه اجتماعی پیوسته‌اند، مدت زمان زیادی را می‌طلبد. بنابراین، بسیاری از کاربران از طریق مارکت‌های مختلف، چنین برنامه‌هایی را برای دستیابی به نتیجه مطلوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب و استفاده می‌کنند.

برنامه‌هایی که برای افزایش لایک و فالوور نصب می‌شوند، نام کاربری و رمز عبور کاربران را درخواست می‌کنند و معمولا از این اطلاعات برای اهداف شخصی خود بهره می‌برند. در حقیقت، بسیاری از برنامه‌هایی که به عنوان ابزارهای کمکی اینستاگرام معرفی می‌شوند، بدافزار هستند و اطلاعات شخصی کاربران را به سرقت برده و افشا می‌کنند. ایران، از اصلی‌ترین مناطق هدف سازندگان بدافزارهای اینستاگرامی به شمار می‌رود.

 به گزارش آزمایشگاه تحلیل بدافزار پادویش، این بدافزار با اتصال از راه دور و از طریق سرور مخرب خود، به هر دستگاه اندرویدی که بدافزار بر روی آن نصب است دسترسی پیدا می‌کند. همچنین، قسمت‌های مختلفی از گوشی کاربر را رصد می‌کند که شامل پیام‌ها و لیست مخاطبان، گوش دادن به مکالمات قربانی، ضبط صدا، کنترل دوربین، دریافت دسترسی ادمین و امکان برقراری تماس در گوشی قربانی می‌شوند.

این برنامه، با استفاده از مجوزهایی که به هنگام نصب دریافت می‌کند، حذف خود توسط کاربر را عملا غیر ممکن می‌کند. FollowerInstagram از خانواده جاسوس افزارهاست و به بخش‌های مختلف سیستم دسترسی پیدا می‌کند تا تمامی اطلاعات حساس کاربر و مورد نیاز بدافزار را جمع‌آوری کند.

انتی ویروس پادویش  این بدافزار را شناسایی و از سیستم شما محافظت می‌کند.

 

منبع : امن پرداز