سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه یک سیستم به باج افزار آلوده می شود؟

باج افزار معمولا از طریق تله‌گذاری در ایمیل‌هایی انجام می‌شود که حاوی پیوست‌های(attachments) مشکوک هستند و یا از طریق دانلود درایوبای. حملات درایوبای زمانی اتفاق می‌افتد که یک کاربر با عدم آگاهی از آلوده بودن یک وبسایت به بد افزار وارد آن وبسایت شده و یک بد افزار بدون اطلاع کاربر دانلود و بر روی سیستم فرد نصب می‌شود‌.

باج افزار Crypto، نوعی بد افزار است که فایل‌ها را به صورت کد درمی‌آورد که از روش ذکر شده در بالا منتشر می‌شود. این بد افزار هم‌چنین در شبکه‌های اجتماعی از طریق برنامه‌های پیام رسان‌ تحت وب بیشتر مورد منتشر قرار می‌گیرد.

علاوه بر آن ما امروزه شاهد روش‌های جدیدتری از حمله‌ی سایبری باج افزار‌ها هستیم؛ برای مثال ممکن است یک سرور تحت وب با سطوح امنیت پایین‌ برای دسترسی به شبکه اطلاعات یک سازمان مورد سواستفاده قرار گیرد.

نویسندگان باج‌افزار‌ها در قربانیان خود رعب و وحشت به‌ وجود می‌آورند، و باعث می‌شوند کاربر مستأصل شده و بر روی لینک مورد نظر آن‌ها کلیک کرده و یا مبلغ مورد نظر حمله‌کنندگان سایبری را پرداخت کند، ممکن است با این کار سیستم کاربران به بدافزار‌های دیگری نیز آلوده شود.

بدافزارها معمولا پیام‌های هراس برانگیزی مانند پیام‌های زیر را بر روی صفحه‌ی نمایش کاربر به نمایش درمی‌آورند:

سیستم شما به یک ویروس آلوده شده است. برای حل مشکل اینجا کلیک کنید.

سیستم شما برای مشاهده‌ی محتوای غیرقانونی استفاده شده است. برای آزادسازی و قفل گشایی سیستم خود، شما باید مبلغ زیر را پرداخت کنید.

تمام فایل‌های سیستم شما به صورت کد درآمده است. برای بازیابی اطلاعات خود مبلغ ذکر شده را تا 72 ساعت آینده پرداخت کنید.

منبع : شید افزار رایانه