سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع بدافزار

ویروس ها: به انواعی از بدافزار گفته می شود که قابلیت تکثیر خودکار دارند. همانند یک ویروس زنده یک ویروس کامپیوتری نیز برای حرکت کردن و تکثیر یافتن نیاز دارد تا به میزبان خود متصل شود.

کرم ها: کرم های کامپیوتری از نظر توانایی تکثیر خودکار به ویروس ها شباهت دارند. اما برخلاف ویروس ها برای تکثیر نیازی به اتصال به فایل های دیگر ندارند.

اسب تروجان: نوعی بدافزار که به شکل قطعه ای از یک نرم افزار یا فایل مفید ظاهر شده و عملیاتی به ظاهر قابل قبول و مجاز روی سیستم شما انجام می دهد. اما در اصل در حال انجام عملیاتی مخرب است. مثلا می تواند راه را برای ورود بدافزار باز کند.

باج افزار ها: بدافزاری است که رایانه ی شما را قفل می کند یا فایل هایتان را گرو می گیرد. تا زمانی که مبلغی را به عنوان باج بپردازید . و می تواند از طریق یک اسب تروجان یا هنگام دانلود کردن از یک وب سایت الوده وارد سیستم شما شود.

ربات ها: شبکه ای از کامپیوتر ها است که دسترسی به ان محدود شده و از راه دور کنترل می شود. بات نت ها با ارسال ایمیل های اسپم یا درخواست های بیش تر از ظرفیت سرورها ان ها را مورد هدف قرار می دهند.

کی لاگر: نوعی بدافزار که می تواند تمام اطلاعات صفحه ی کلید کاربر را ذخیره کند و می تواند تمام اطلاعات شخصی شما را از جمله نام کاربری و شماره ی کارت های اعتباری و مشخصات ایمیل شما را ثبت کند.

روت کیت ها: نرم افزاری است که امکان دسترسی به روت یا کنترل کامل سیستم شما را برای هکرها فراهم می کند و ممکن است توسط یک اسب تروجان یا سایر روش ها بر روی سیستم شما نصب شده باشد.

درب مخفی: راهی برای ورود به رایانه یا تلفن همراه شما بدون نیاز به احراز هویت است که می تواند دسترسی به فایل های رمزگذاری شده را بدون نیاز به کلمه ی عبور فراهم کند.

نرم افزار جاسوسی: این بدافزارها با ذخیره ی اطالاعات صفحه ی کلید شما از جمله نام کاربری و کلمات عبور - ردیابی فعالیت های شما در اینترنت  یا کارگذاری میکروفون و دوربین روی سیستم شما به جاسوسی از شما می پردازند.

تبلیغ افزار: نرم افزارهایی که تبلیغات را بر روی صفحه ی نمایش رایانه و وب سایت ها به نمایش می گذارند تا از این طریق درامدی کسب کنند. در این نرم افزارها کاربر به اسانی قادر به حذف تبلیغات در ان ها نمی باشد...نرم افزارهای رایگان که از لحاظ فنی این قابلیت را دارند بدافزار به حساب نمی ایند.

 

منبع: شید