سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خطرات نداشتن آنتی ویروس

در دنیای آنلاین امروز نداشتن یک انتی ویروس خوب  مانند رانندگی بدون کمربند ایمنی است. بیش از 2 میلیارد کامپیوتر وجود دارد که بیش از نصف آن‌ها به اینترنت متصل هستند. احتمالاً اکثر این کامپیوترها به وسیله کاربران عادی برای ارسال رایانامه و مرور شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود. 

متأسفانه بخش کوچکی از این کاربران وجود دارند که هدفشان سواستفاده از کاربران عادی است. آن‌ها با ساخت برنامه‌هایی به نام ویروس تلاش در نفوذ به سیستم‌ها و شبکه‌های عادی دارند.


باعث تأسف است که ویروس‌ها تنها یکی از مخاطرات اینترنتی هستند. به غیر از ویروس‌ها، برنامه‌های دیگری به همان قدرت تخریب وجود دارند که در اینترنت پخش می‌شوند. همه این‌گونه برنامه‌ها را بدافزار می‌نامند.

یک نمونه محبوب از بدافزارها جاسوس افزار است که روی کامپیوتر نصب شده و کارهای انجام شده را ثبت می‌کند. این نوع برنامه می‌تواند بفهمد که از سایت‌های بانکی استفاده می‌کنید و کلید‌های تایپ شده را ثبت می‌کند. با این عمل می‌تواند رمز عبور بانک‌های شما را سرقت کند. این نوع جاسوس افزار را دزد کلید یا keylogger می‌نامند.



پس از گذشت چند روز یا هفته تمام داده‌های شما اعم از آدرس‌های رایانامه و نام کاربری و رمز عبور همه سایت‌هایی که استفاده می‌کنید لو می‌رود. مطمئناً هیچ‌کس نمی‌خواهد این‌گونه اطلاعات دست دزدان اینترنتی بیفتد.

اما سؤال این است که اصلاً چطور این‌گونه برنامه‌ها به کامپیوتر شما وارد می‌شوند؟ حتماً با بارگیری نکردن ویروس کامپیوتر شما در امان خواهد بود اینطور نیست؟ متأسفانه باید بگوییم که خیر. نفوذگران اشخاص باهوش و بدجنسی هستند و می‌داند چطور به کامپیوتر دیگران نفوذ کنند.

برای مثال: 


پیوندهای بارگیری ویروس را در صفحات به ظاهر عادی وب جاسازی می‌کنند. بارگیری یک فیلم یا یک به روز رسانی ویندوز ممکن است در واقع حاوی یک ویروس باشد.

شاید بپرسید چطور می‌توانم از کامپیوترم محافظت کنم؟ اولین گزینه شما قطع اتصال به اینترنت است ولی مطمئناً این جوابی نیست که دنبالش بودید.



محبوب‌ترین راه محافظت در برابر بدافزارها استفاده از یک آنتی ویروس است. با دانلود رایگان انتی ویروس و نصب آن می‌توان هرگونه و هر قطعه بدافزار را شناسایی کرد و امنیت رایانه خود را بالا برد. بهترین انتی ویروس ها  آن‌هایی هستند که حتی از ورود ویروس به سیستم شما جلوگیری کرده و اجازه هیچ گونه فعالیت مانند جمع آوری داده به آن نمی‌دهند.

منبع: شید افزار رایانه